Могат ли телефони Huawei да изместят устройствата на Apple и Samsung?
След като се изкачиха на върха в собствената си страна, китайските телефони Huawei превземат постепенно, но решително и европейските пазари, но за да победи гигантите Apple и Samsung, световният №3 производител на смартфони трябва да намери начин да спечели американския потребител или да измисли как да продължи победния си ход си без него.
Като родина на марката Nokia, Финландия само допреди десетилетие беше център на вселената при мобилните телефони. По-късно, заедно с по-голямата част от света, тази северна държава става територия на гигантите Apple и Samsung, но не за дълго. През последните 18 месеца пазарният дял на телефони Huawei се изкачва от нулата до самия връх. През първото тримесечие на 2016 г., Huawei е продал 10 пъти повече телефони от Apple във Финландия, според изследователската фирма IDC. През октомври компанията се нареди и пред Samsung в пазарния дял.
Днес не можете да прекосите Хелзинки, без да се натъкнете на билборд, рекламиращ телефони Huawei. Не можете да гледате Jokerit, един от най-добрите хокейни отбори в страната, без да виждате логото на Huawei, и не можете да намерите магазин за електроника, в който телефоните на компанията не надвишават по брой тези на Samsung и Apple. "Беше забележително", споделя изследователят на IDC Франциско Джеронимо, който отиде на място, за да се убеди лично в това - Техните устройства бяха навсякъде.
Подобно на много професионални хай-тек специалисти, Джеронимо също предвиждаше, че Apple и Samsung ще задържат лидерската си позиция при смартфоните от висок клас, и това ще продължи години наред. Двете компании са номер 1 и номер 2 в световен мащаб от 2011 г. насам, като през този период никога не са имали силен конкурент на трето място, което им даваше възможност да контролират пазара и определят мащабите на печалбата.
С появата си, китайската компания се оказа най-жизнеспособният конкурент, показващ способност да отслаби мощта на двата световни гиганта. Днес, освен телефони, Huawei продава телекомуникационно оборудване в 170 държави, като продажбите им достигат 61 милиарда долара през последната година. Huawei разполага със 170 000 служители, и от 2014 г. насам е №1 в продажбите на мрежово оборудване, стоящо в основата на телекомуникационните системи, отнемайки короната на шведската компания Ericsson.
Главна цел на китайския производител е да наложи телефони Huawei, като доминиращи при смарт устройствата в световен мащаб. Смело можем да кажем, че Европа е почти изцяло превзета. Успехът на китайския гигант се дължи на огромния размах, който конкурентите не могат да достигнат. Huawei произвежда продукти, покриващи всеки аспект от безжичните комуникации - изгражда телекомуникационните мрежи, пренасящи сигнала, чипсетите, инсталирани в смартфоните, които взаимодействат с мрежите, както и самите телефони, произвеждани основно в разрастващия се град Шенжен.
Използвайки парите от продажбите на мрежови системи, китайският производител влага по-голям финансов ресурс в научни изследвания от своите конкуренти, с цел създаване на мобилни устройства, доближаващи се по качество до iPhone и сериите Galaxy на Samsung. Не бива да ни учудва фурорът, който направиха смартустройствата на Huawei, след като предлагат огромен набор от функции, невероятно потребителско удовлетворение и дизайн, който всички харесват. Достъпната им цена е вероятно главната причина все повече родни купувачи да избират телефони Huawei, когато настъпи моментът за покупка на нов апарат.