Калъфи за телефони – необходимост или моден аксесоар?
Кое е най-важно за вас точно в този момент – портфейлът, ключовете или мобилният ви телефон? Отговорът най-вероятно е телефонът. Той е онази вещ, с която никога не се разделяме, и която ни кара да изпадаме в паника, когато я изгубим от поглед, така че логично, най-модният в момента аксесоар е именно телефонът, особено ако сме го облекли в унисон с актуалните модни трендове. Защитните калъфи за телефони представляват цяла индустрия, като в надпреварата за клиентското внимание се включиха и модни брандове като Louis Vuitton.
От магазините „за левче” до модните подиуми
Както самите мобилни устройства, така и необходимите за тяхната защита калъфи за телефони претърпяват ежедневно сериозна трансформация. Кейсовете се превърнаха в стилен аксесоар, показващ вкус, стил и принадлежност към определена социална група. Можете да закупите калъф от магазините за левче, но ако държите да изпъкнете като модна икона, определено ще трябва да се бръкнете дълбоко и да заложите на дизайнерско решение.
От прост компонент с особено важна защитна функция, някои калъфи за телефони се превърнаха в скъп моден аксесоар. В пролетно/лятното модно шоу на марката Louis Vuitton, дизайнерът Никълъс Гешиер представи една проста идея, за която никой преди това не се беше сетил. Той възпроизвежда покритието и сложните детайли на оригиналната „trunk” чанта на марката, създавайки кейса „Eye-Trunk iPhone”. Калъфът се предлага за 745 британски лири и един от собствениците на такъв кейс е синът на Уил Смит – Джейдън.
Защо кейсовете станаха толкова важни?
Кейсовете придобиха изцяло нова функция. Те са на път да изместят чантата, предлагайки отделения за кредитни карти, идентификационни документи и пари в брой. Подобно на часовниците Rolex и писалката Mont Blanc, предпазващите калъфи за телефони се превърнаха в символ на социален статус, показвайки колко зает и важен е притежателят на даден смартфон. Всъщност една от модните марки предлага калъф, върху който със златни букви на син фон е изписано „I AM VERY BUSY”.
Кейсовете днес са със статут на моден аксесоар. Когато някой говори по телефона, това, което ние отстрани виждаме е калъфът, в който е облечено устройството. В повечето случаи това е търсен ефект, тъй като телефонът, независимо от модел и марка вече трудно ще ни отличи от тълпата. Дори най-скъпите смарт устройства се предлагат на изплащане, което ги прави достъпни и за хората с по-скромни финансови възможности. Калъфите, от друга страна са тези, които отличават един собственик на iPhone X от друг.
Дизайнерските калъфи за телефони, макар и нелогично скъпи, са изключително търсен аксесоар. Някои изделия са произведени от естествена крокодилска кожа, докато други не се отличават по нищо, освен по логото на изтъкната модна къща и по цената, започваща от 200$, разбира се. В момента сред хората с висок материален и социален статус битува схващането, че кейсът трябва да бъде на стойност ¼ от цената на самото устройство, за да можеш да покажеш, че си различен чрез мобилния си телефон.
За обикновените хора, защитните калъфи за телефони си остават една функционална необходимост, която предпазва панела от спукване при изпускане и екрана от надраскване при допир до други предмети. Въпреки това, тенденцията кейсовете да придобиват все по-авангарден облик и да повишават своята цена се засилва, така че ако утре похарчите 100 лв за калъф, вероятността да шокирате околните с неразумната си инвестиция е минимална.